Milles New Commerce Experience täpsemalt seisneb?
Muudatuse eesmärk on vähendada ostukogemuse keerukust nii Microsofti partnerite kui lõppkasutajate jaoks. Lisaks pakkuda soodsamaid hindu neile, kes pühenduvad Microsofti toodetele pikemaks ajaks ja valivad pikemad tellimusperioodid.
Juba 2019. aastal alustas Microsoft NCE mudeli kasutamist Azure ostuprotsessides. Nüüd viib Microsoft kõik kasutajapõhised tooted – Microsoft 365, Dynamics 365, Windows 365 – üle samale mudelile.
New Commerce Experience toob kaasa rohkem tellimusperioodi valikuid.
Võimalik on soetada kuupõhiseid litsentse, ilma aastase kohustuseta. See on mugav lahendus ettevõtetele, kelle töökohtade arv varieerub ning kuust kuusse on vaja litsentside arvu paindlikult muuta. Samas tuleb arvestada, et kuupikkused litsentsid on 20% kallimad kui aasta- või kolme aasta pikkused litsentsid.
Samuti lisandub peagi võimalus soetada 36 kuu pikkuseid litsentse ehk klient saab toodete hinnad kolmeks aastaks lukustada. Seejuures on võimalik maksta igakuiselt, kord aastas või kolme aasta eest ette.
Olulised muutused tellimuse tühistamises, peatamises ja automaatses uuenemises
Tühistamine – 72 tunni jooksul pärast tellimuse esitamist on võimalik seda tühistada ja raha tagasi saada. Microsofti sõnul on antud võimalus loodud juhuks, kui tellimuse esitamisel teeb klient mõne vea ja tahab seda parandada. Tellimuse hilisemal tühistamisel raha tagasi ei saa ehk kui tellimuse esitamisest on möödas rohkem kui 72 tundi, ei saa tellimusperioodi lõpuni litsentside arvu vähendada.
Peatamine – varasema CSP mudeli puhul tähendas litsentsi tellimuse peatamine, et peatusid ka maksed. Nüüd esitatakse partnerile arveid edasi ka siis, kui litsentsi ei kasutata. Peatatud tellimus on "Disabled" staatuses ning kasutaja ei pääse enam teenustele ja failidele ligi. Administraatoritel on võimalik andmetele ligi pääseda tellimusperioodi lõpuni. Peatatud tellimuse saab vajadusel uuesti aktiveerida.
Tellimuse automaatne uuenemine – kui automaatne uuendamine on sisse lülitatud, uueneb tellimus automaatselt pärast perioodi lõppu. Seejuures on taas võimalik 72 tunni jooksul tellimus tühistada. Kui automaatne uuendamine ei ole sisse lülitatud, tellimus perioodi lõpus ei uuene.
Microsofti hinnatõus - mida pead selle kohta teadma?
Üheskoos NCE'iga ootab ees ka hinnatõus – eelmise aasta lõpus andis Microsoft teada, et 1. märtsist 2022 muutuvad Microsoft 365 hinnad.
Peamine hinnatõusu õigustav argument on tõsiasi, et kümne Office 365 turul oldud aasta jooksul on tegemist esimese hinnatõusuga. Seejuures on aga toodete väärtus ajas aina kasvanud ning lisandunud on uusi rakendusi ja funktsioone. Artikli lõpust leiad ülevaate 10 aasta jooksul toimunud arengutest.
Milliste litsentside hinnad tõusevad?
- Microsoft Business Basic
- Microsoft 365 Business Premium
- Office 365 E1, E3 ja E5
- Microsoft 365 E3
Soovid litsentse veel soodsama hinnaga soetada? Vaata oma Microsofti litsentsiteemad kindlasti enne 1. märtsi üle ja lukusta soodsamad hinnad. Kui soovid sellest rohkem teada, võta meiega ühendust.
Kokkuvõte peamistest muudatustes, mida New Commerce Experience kaasa toob:
- Tellimusperiood võib olla 1 kuu, 12 kuud või 36 kuud.
- Hinnad on lukustatud tellimusperioodi kestel (1, 12, või 36 kuud).
- Arveldusperiood on alati kalendrikuu.
- Saad aastase tellimuse puhul valida, kas maksad iga kuu või kogu aasta eest (vana mudeli kohaselt pidi maksma aasta eest ette).
- Kuupõhine litsents on 20% kallim kui aastapõhised litsentsid, kuid samas võimaldab paindlikkust ja sobib ettevõtetele, kelle töökohtade arv kuu lõikes sageli muutub.
- Tellimust saab tagasimaksega 72 tunni jooksul tühistada. Pärast seda ei saa litsentsikoguseid tellimusperioodi lõpuni vähendada.
- Litsentside arvu suurendamine on alati võimalik (ka pärast 72 tunni möödumist).
- Lõppkasutajad on tellimisperioodi lõpuni seotud ühe edasimüüjaga ning ei saa tellimust katkestada ja edasimüüjat vahetada.
- Microsofti toodete hinnatõus.
Kuidas on Microsofti tooted 10 aastaga arenenud?
Kümne aasta jooksul on Microsofti tooted läbinud ohtralt innovaatilisi uuendusi. Office 365 rakendused on üle 300 miljoni kasutaja jaoks igapäevatöö lahutamatu osa. Peale Microsoft 365 turuletoomist on rakenduste hulka lisandunud 24 uut rakendust ning üle 1400 uue funktsiooni.
Suhtlemine ja koostöö
2017. aastal lisandus Microsoft Teams, millel on tänaseks üle 250 miljoni igakuise aktiivse kasutaja. Esimene lahendus, millesse on integreeritud kõik vajalik – kohtumised, vestlused, kõned, koostöö, Office'i rakenduste abil tööprotsesside automatiseerimine. Ainuüksi 2020. aasta jooksul lisandus Teamsi üle 300 uue võimaluse. Lisaks on Teamsil ohtralt integratsioone teiste lahendustega ehk kogu töövoog on võimalik hoida ühes rakenduses.
Ka tulevikus on oodata innovatsioone, mis nii reaalajas kui asünkroonse koostöö sujuvamaks muudavad.
Turvalisus
Kõik, mis puudutab küberturvalisuse tagamist, on keerukam, kui kunagi varem. Alates Microsoft 365 esmakordsest tutvustamisest on lisandunud palju uusi võimalusi, kuidas organisatsioonid saavad end lunavara ja muude ohtude eest kaitsta ning tagada, et tundlik info püsib organisatsiooni sees. Näiteks on e-kirjadele ja dokumentidele lisandunud andmekao vältimise (Data Loss Prevention) poliitikad; sõnumeid on võimalik krüpteerida või lisada tundliku informatsiooni silt.Tehisintellekt ja automatiseerimine
Kümnendi jooksul on produktiivsus ja -koostöörakendustesse lisandunud tehisintellekti toega võimalusi, mis aitavad rohkem saavutada. Microsoft 365 rakendustest leiab AI toega funktsioone, mis aitavad paremini kirjutada, disainida ja esitlusi luua; reaalajast tõlkida, subtiitreid lisada ja transkribeerida. Pilvepõhine tehisintellekt loob Excelis automaatselt diagramme ja tabeleid ning sorteerib Outlookis e-kirju.Loe hinnatõusu kohta ka Microsofti blogist.
Soovid New Commerce Experience mudeli ja hinnatõusu kohta rohkem infot? Võta ühendust ja vastame kõigile Sinu küsimustele.